Stellenmarkt

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Die Stellenangebote /-gesuche bleiben in der Regel 4 Wochen veröffentlicht. Sie können allerdings auf Wunsch vorher gelöscht oder verlängert werden. Senden Sie bitte dazu - unter Angabe Ihres Namens, des Titels und ggf. Ihrer Mitgliedsnummer eine E-Mail an tetzlaff@ak-brandenburg.de

Stellenangebote

JUNIOR ADMNISTRATIVE ASSITANT

Architects’ Council of Europe

The Architects' Council of Europe (ACE) represents the architectural profession at European level. Its Secretariat is based in Brussels and membership consists of organisations that are the nationally representative regulatory and professional bodies of all EU Member States, the Accession States, Switzerland and Norway, and other observers. Through them, it represents the interests of more than 600,000 architects. The principal function of ACE is to monitor EU legislative developments and seek to influence areas of EU Policy that impact on architectural practice and the quality and sustainability of the built environment.

Job Description

Part time position (19 hours/week) at the Secretariat of the Architects’ Council of Europe (ACE) - 29 rue Paul Emile Janson, 1050 Brussels (Belgium). Permanent contract, up to four years depending on funding. Brut salary around 1.300 €/month + Luncheon
vouchers, Eco vouchers, hospitalisation insurance and reimbursement of travel.

The Junior Administrative Assistant will principally undertake work on the following tasks and topics:

• Assist preparation of external meetings (travel and accommodation arrangements for the Secretary General, President, etc.) and internal meetings (accommodation for the ACE Executive Board members, catering, preparation of the meeting room, etc.);
• Assist with communications between ACE, its Member organisations, its Work groups and the ACE Executive Board and follow-up by telephone;
• Assist with new media communications including ACE Facebook, Twitter and LinkedIn page;
• Assist with the content management of the ACE Website;
• Answer general emails (general inquiries, meeting requests, invitations etc.);
• Other tasks including: Maintain / up-to-date contact lists, receive guests, answer the telephone, archiving / filing, correspondence, receiving deliveries / deal with dispatch / shipping of documents / packages;

Qualifications and desirable Attributes

The Junior Administrative Assistant will have the following qualifications / attributes:

• Degree in an appropriate subject area (some experience is an advantage)
• Excellent knowledge of English and French (written and spoken)
• Ability to work effectively in a small team
• Flexibility and willingness to assist in other tasks as the need arises
• Familiarity with all Office computer programmes and new media tools.
• Knowledge of TYPO 3 is an asset

Applications should be submitted in English with a contact details, CV and covering letter
saying why the candidate would be suitable for the job.

Application deadline:
31 August 2017 to the following address: application@ace-cae.eu
Interviews are likely to take in place the second half of September. It is envisaged that the contract will start as soon as possible, probably early October 2017.

 

Kontakt:
Anschrift:

Architektin/ Zeichnerin

Ich bin Zohreh Khedri, Architektin und Masterstudentin in Architektur an der Brandenburgischen Technischen Universität Cottbus.
Meinen Bachelor im Architektur- Technologie-Ingenieurwesen habe ich erfolgreich absolviert.
Unmittelbar danach habe ich für 3 Jahre in den Architektur-Bereichen wie Innen- und  Außendesign gearbeitet. Dadurch brachte ich meine Teamfähigkeit ein und auch meine Softwarekenntnisse in Programmen wie Autocad, 3Dmax, Vray, Archicad, Photoshop und Office microsoft konnten erweitert werden.
Aufgrund meiner großen Leidenschaft für Architektur und Design möchte ich auch während meines Studiums arbeiten und gerne würde ich teilzeit arbeiten.

Kontakt:
ZOHREH
KHEDRI
Büro: 
Anschrift:
03046
Cottbus
Universitätstr.3 No.206.1
Telefon: 
017647190939

Architektur – Absolvent/-in mit Schwerpunkt in den Leistungsphasen 1-4 und Wettbewerbsaufgaben in Vollzeit gesucht!

Zum nächstmöglichen Termin

RiegerArchitektur plant seit 25 Jahren Gebäude für den Öffentlichen Bauherrn mit Schwerpunkt in Sachsen. Unser Büro liegt in Dresden, Weißer Hirsch mit guter Infrastruktur und 20 min. Entfernung zum Zentrum.

Wir befassen uns mit einem breiten Projektspektrum:

  • Schulbauten
  • Sozialbauten
  • Kommunalbauten
  • Dienstleistungen für Öffentliche Auftraggeber
  • Wettbewerbsbetreuung

Ihr Profil:

  • Wir wünschen uns von Ihnen ein abgeschlossenes Studium (Bachelor/ Master/ Dipl. Ing.) im Fach Architektur.
  • Sie besitzen hohes gestalterisches Potential verbunden mit einem guten Verständnis von Funktionalität und Fügung.
  • Erfrischende, zeitgemäße Layout- und Visualisierungskenntnisse mit Adobe-Produkten
  • Idealerweise erste Berufs- und Projekterfahrung
  • Erste Erfahrung im Umgang mit CAD-Systemen – wir arbeiten mit Nemetschek

Wir bieten abwechslungsreiche Aufgaben, Entwicklungspotential im Büro, individuelle Arbeitszeiten verbunden mit einem familiärem Arbeitsklima sowie einem guten, leistungsgerechten Gehalt.

Haben wir Ihr Interesse geweckt?

Ihre Bewerbungsunterlagen mit Angabe der Gehaltsvorstellungen sowie möglichem Eintrittstermin erwarten wir unter: info@riegerarchitektur-mbb.de.

RiegerArchitektur
Partnerschaft freier Architekten mbB
Rieger Lehner Steinborn

Hainweg 5
01324 Dresden
T  0351 2647537
www.riegerarchitektur.de

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